תפריט נגישות

אליהו הרשקו לונצ'יו הרשקוביץ ז"ל

אליהו הרשקוביץ
בן 25 בנפלו
בן סאלי-סימה ומנשה
נולד ברומניה
בי"ז באב תרפ"ג, 30/7/1923
שרת בחי"ש ירושלים
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 01, קבר: 01.

קורות חיים

בן מנשה וסאלי-סימה. נולד ביום י"ז במנחם-אב תרפ"ג (30 ביולי 1923) בבראילה שברומניה. בן יחיד להוריו. אביו, ציוני ותיק, חינך אותו על ערכי התרבות והשפה העברית. בן עשר עלה עם הוריו לארץ, ועד מהרה היה כאחד מילדי הארץ. היה חבר תנועת "גורדוניה" ונתן הרבה מרוחו להתפתחותה של תנועה זו. לאחר שסיים בהצטיינות את הגימנסיה העברית בירושלים הצטרף לפלמ"ח. שירת בו כשנתיים ומחצה, בכפר-גלעדי ובסיורים על-פני כל הארץ, והשתתף בפעולות רבות.

בשנת תש"ה נכנס לאוניברסיטה העברית ולמד ביולוגיה וחקלאות. תוך כדי לימודיו המשיך גם בעבודתו הציבורית כמדריך מחונן ב"המשמרת הצעירה". בעל השקפות נועזות, ער ועקבי במחשבותיו. שימש מרכז לוויכוחים ודיונים אידיאולוגיים בתנועה וכך היה לרוח החיה והמעוררת למחשבה בחוגי המדריכים והחניכים כאחת.

עם ההכרזה על המדינה התייצב עם יתר הסטודנטים למערכה. בסיסו הצבאי היה במעלה-החמישה, ומשם יצא לפעולות רבות בסביבות ירושלים. השתתף בליווי השיירות לירושלים, לתל-אביב, לים-המלח.

צורף למחלקת ה"ל"ה" שחשה לעזרת גוש עציון הנצור, בה' בשבט תש"ח (16.1.1948) נפל עם חבריו ליד הכפר צוריף, והובא לקבר-אחים בכפר-עציון.

בדברי הספד של חברו נאמר:".. ראיתיו ימים מספר לפני לכתו לקרב האחרון. היו בו קצת תוגה וחששות יחד עם אמונה רבה והכרח בכורח המלחמה".

הועבר ביום כ"ה במרחשוון תש"י (17.11.1949) עם שאר חללי הגוש להר-הרצל בירושלים למנוחת עולמים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה