תפריט נגישות

יעקב שמואלי ז"ל

יעקב שמואלי
בן 19 בנפלו
בן צפורה ודוד
נולד בצפת
בכ"ב באייר תרצ"ח, 11/5/1929
שרת בחי"ש ירושלים גדוד מוריה, חיל השריון חטיבת הראל
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 05, קבר: 05.

קורות חיים

יעקב, בן דויד וצפורה, נולד בכ"ב באייר תרפ"ט (11.5.1929) בצפת. בן למשפחת נגר עני. משחר ילדותו עזר לאביו ולמד את מקצועו. בן שבע נתייתם מאמו. עבד עם אביו עד גיל 14 ואז הצטרף לקבוצת "הנוער העובד" ועבר עמהם לקיבוץ נען, שם היה אחיו אחד מהחברים הראשונים. עבד בחקלאות. לאחר שאחיו הבכור, שומר הפרדסים הסמוכים לנען, נהרג בידי בני הכפר הערבי הסמוך נענה, הוציאה אותו אחותו מהקיבוץ והעבירתו אליה לירושלים.

בביתה, בית פועלים עירוניים עני, חי וגר, ואם כי התגעגע לכפר ולעבודת האדמה. החל לעבוד כמכונאי במוסך וגם זכה להערכה רבה מצד מעבידיו. בו בזמן היה פעיל ב"הגנה", ובמומחיותו כמכונאי, עסק גם בייצור נשק ביתי. הבאים אתו במגע שיבחו את תבונת-כפיו ואת חוש האחריות הטבוע בו.

עם פרוץ מלחמת השחרור, נדרש להמשיך ולעבוד במוסך, אך הוא לא נח ולא שקט עד אשר שיחררוהו מעבידיו. התגייס גיוס מלא לחי"ש, והשתתף בפעולות רבות להגנת ירושלים. סיים קורס ל"עזרה ראשונה" ואף הדריך בו. הלך לאשר נדרש. השתתף בפעולות בשיך-ג'ראח.

נפל עם המחלקה הנבחרת של הל"ה, בהגישם עזרה לגוש-עציון הנצור, ונפל בקרב ליד צוריף. בה' בשבט תש"ח (16.1.1948). נקבר בקבר-אחים בכפר -עציון.

בכ"ה בחשוון תש"י (17.11.1949) הועבר עם שאר חללי הגוש למנוחת עולמים להר-הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה