תפריט נגישות

סגן בצלאל סוינר (סיני) ז"ל

בצלאל סוינר
בן 19 בנפלו
בן קלמן ונחמה
נולד ביגור
בח' בניסן תר"צ, 6/4/1930
התגורר ביגור
התגייס ב-1947
שרת בהגנה
נפל בעת שירותו
בח' באב תש"ט, 3/8/1949
מקום קבורה: קיבוץ יגור

קורות חיים

בן נחמה וקלמן. נולד ביום ח' בניסן תר"ץ (6.4.1930) במשק יגור. ימי- נעוריו עברו עליו במשק בו סיים את לימודי בית הספר המחוזי. בשעותיו הפנויות למד לנגן בכינור ובאקורדיון. אהב גם ספורט והירבה לטייל בארץ. משבגר נמשך לחיי עבודה והתמחה בפלחה.

בשנת 1947 גויס לשורת ה"הגנה". סיים קורס מ"כ (גדנ"ע) והדריך במסירות ובהצלחה כיתה של בית ספר במסגרת "הנוער העובד". גילה מעוף ועוז-רוח ורבה היתה השפעתו על חניכיו. עם הכרזת המדינה סיים קורס מ"כ חי"ש. השתתף בקרבות העמק, רמת יוחנן, עכו והגליל המזרחי ואחר כך בגליל המערבי. הצטיין כסייר. אחרי הקרבות הועבר לחיל המיעוטים בתפקיד סגן. עמדו לו בכך ידיעתו את חיי-הערבים מנעוריו וחיבתו אליהם.

ביום ח' באב תש"ט (3.8.1949) היה בחופשה אך בו ביום פרצה קטטה בקרב אנשי חיל המיעוטים והוא החליט להשקיט את הרוחות, אף כי בלבו גמר אומר להשתחרר מחיי הצבא, לחזור למשק ולהקים בו משפחה עם בחירת לבבו. אולם בשעת מילוי תפקידו בהשכנת-שלום נפל והובא למנוחת- עולמים במשקו. היומן שהמשק הוציא ב"שלושים" לנפלו הוקדש לזכרו. קובץ בשם "בצלאל" הופיע ביום השנה. המשפחה (והוא בתוכה) בחרה בשם העברי "סיני", אך התעודה הרשמית על כך לא הגיעה בעתה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה