תפריט נגישות

יונה לוין ז"ל

יונה לוין
בן 23 בנפלו
בן מרגרטה ואריה
נולד בגרמניה
בא' באייר תרפ"ה, 25/4/1925
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד השישי - "ירושלים"
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל, קבר אחים
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 05, קבר: 04.

קורות חיים

בן אריה ומרגרטה, שניהם רופאים. נולד ביום א' באייר תרפ"ה (25.4.1925) בדויטש אילאו אשר בגרמניה. בשנת 1933 עלה עם הוריו ארצה, שהשתקעו בתל-אביב. למד בבית-החינוך לילדי עובדים בתל-אביב, ואחר-כך בבית-הספר המחוזי בגבעת-השלושה.

סיים את לימודיו בהצלחה רבה ומוריו יעצוהו להמשיך ולהשתלם בחקלאות באוניברסיטה. אחרי שנה של הכשרה מגוייסת התכונן לבחינות הכניסה לאוניברסיטה ועמד בהן, היחיד מבין כל הנבחנים, בהצטיינות. שנתיים למד בירושלים ולשנה השלישית עבר למכון לחקלאות ברחובות.

יפה-תואר, רציני, בעל אופי מוצק, ידע את דרכו ועורר תמיד הערצה וכבוד בחוג ידידיו. צמא-דעת, אהב להעמיק, לקלוט. בעל כשרונות. עניו ושתקן ושלם עם עצמו. כדבר המובן מאליו, היתה לו הזכיה בפרס באוניברסיטה בגלל בחינה, אותה עבר בהצטיינות. בשובו לביתו היה נאלץ לעזור בכל עבודות הבית. בחופש עבד והשתכר אם בחקלאות, אם בעבודה אחרת, אף הקשה והמפרכת ביותר. גדולה היתה אהבתו לארץ ונופיה.

בסיוריו הרבים בארץ אסף צמחים נדירים, אבנים ומאובנים, מיין בדייקנות את אוספיו, סידרם ונהנה מהם מאד.

מרחובות נקרא לשירות ביחד עם יתר הסטודנטים לירושלים, והוא מיהר למלא את חובתו על אף היותו בתקופה זו בטיפול רפואי בגלל מחלה.

אחרי מבצעים רבים וליווי שיירות יצא עם המחלקה הנבחרת של ה"ל"ה", להגיש עזרה לגוש עציון הנצור, ועמם נפל ביום ה' בשבט תש"ח, בהרי חברון ליד הכפר צוריף. הובא לקבר-אחים בכפר-עציון ביום כ"ה במרחשוון תש"י (17.11.1949) הועבר עם שאר חללי גוש עציון למנוחת עולמים להר הרצל בירושלים.

במכתבו האחרון הביתה כתב:"לא לבלות את זמני נמצא אני כאן. אין ברירה אחרת. אין אני מקרה מיוחד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה