תפריט נגישות

יוסף הנס ברוך ז"ל

יוסף ברוך
בן 22 בנפלו
בן מרים (אירמה) וישראל (אלפרד)
נולד באוסטריה
בכ"א בתשרי תרפ"ו, 9/10/1925
התגייס ב-1947
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד השישי - "ירושלים"
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 6, קבר: 1.

קורות חיים

בן ישראל (אלפרד) ומרים (אירמה). נולד בכ"א בתשרי תרפ"ו (9.10.1925) בווינה, בירת אוסטריה. למד שם בבית-ספר עממי ובבית ספר תיכון. אחרי פרוץ מלחמת-העולם, ב-1940, הועלה ארצה עם "עליית-הנוער". הוריו נהרגו בתופת הנאצית. בשנתו הראשונה בארץ למד בבית-הספר "יבנה" בחיפה. אחר-כך היה בכפר הנוער הדתי ולמד את מלאכת האפייה. שנה עבד כאופה בחדרה. באותה תקופה היה חבר פלמ"ח, בימים שעצם השם "פלמ"ח" היה עדיין בגדר סוד, והשתתף בפעולותיו ובאימוניו. כאשר החלו הגיוסים לצבא הבריטי - לבריגדה העברית, התנדב גם הוא. השתתף בקרבות בצפון-איטליה והועבר משם להולנד ולבלגיה. שם נודע לו כי אחותו היחידה, לאחר שהתנצרה, נשארה בחיים והיא נמצאת באנגליה. הוא הצליח להגיע אליה, אך לאחר שלא נענתה לתחנוניו לחזור ליהדות ולבוא עמו לארץ-ישראל, עזב אותה בלב שבור, והיה מספר כי הוא הנצר היחיד ששרד ממשפחתו.

עם סיום המלחמה חזר ארצה ועבד במאפייה ברחובות ואחר-כך ברמת-רחל. התכוון ללמוד באוניברסיטה, עבר את בחינות-הבגרות ואך הספיק להירשם לפקולטה לסוציולוגיה ולכלכלה מדינית.

בפרוץ מלחמת השחרור הצטרף לשירות הביטחון במסגרת הפלמ"ח. השתתף בקרבות בירושלים והיה אחד מחברי קבוצת הסטודנטים שנקראו לעזרת גוש עציון הנצור. יחד עם חבריו "במחלקת הל"ה, בדרכה לגוש, בקרב ליד הכפר צוריף. נפל בה' בשבט תש"ח (16.1.1948) והובא לקבר-אחים בכפר-עציון. משם הועבר עם שאר חללי הגוש לקבורת קבע להר-הרצל בירושלים ביום כ"ה בחשוון תש"י (17.11.1949).

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה