תפריט נגישות

טוראי צבי לסר ז"ל

מפרי עטו


עכו, 20.5.1948
שלום רב אלפרד וחברי!
לאחר ש"הגענו" סוף סוף למשטרת עכו יש לנו פנאי לכתוב מילים אחדות הביתה. המשטרה נמצאת סמוכה לים, ובכלל הנוף הוא נהדר. תחילה חשבנו שתפקידנו יהיה רק לפתוח את הדרך לגליל המערבי, אבל כעת ברור לנו, כי בזה לא תסתיים עבודתנו. למרות חוסר התנאים באוכל ומים - מצב רוחנו די טוב. היו ימים שחיינו רק על בשר עוף.

ראש פינה, 8.6.1948
שלום רב, אלפרד וחברי!
פלוגתנו עזבה את עכו. לפני עזיבתנו השתתפנו בכיבוש שני כפרים ערביים בגליל המערבי. הכיבושים הנ"ל עברו ללא קרבנות מצדנו; נהרגו רק כמה ערבים. בערב נמסרה לנו הפקודה להתכונן לדרך. המגמה - הגליל העליון. שיירתנו עברה ב-12.00 בלילה על יד יגור, נכנסנו לרגעים מספר למשק, כדי להיפרד וחברים. בדרך הגלילה נרדמתי, וכשהתעוררתי כבר היינו בגליל העליון. קילומטרים אחדים נסענו בדרכים לא דרכים עד שהגענו בשעות הבוקר לראש פינה. כאן מתחילה החזית, את יריות התותחים שומעים מרחוק. למרות הכל חיים כאן אנשים, נשים וטף כאילו לא קרה שום דבר, ממקומנו נראים יפה ים כנרת וים החולה ונקודות חדשות שונות.
מטרתנו הסופית עדיין לא ידועה לנו. מזכירים את רמות נפתלי.
מה נשמע חדש ביגור?...

17.6.1948 גליל
שלום רב אלפרד וחברי!
גם הפעם אכתוב בקצרה. בחזיתנו השתרר שקט יחסי. נפלו חברים אחדים, והיום יום הזכרון. בין הנופלים נוטר שהיה פעם ביגור. מיגור נפצע ברוך, ונתקבלה היום פתקה ממנו.
לאחר שבוע ימים ביקרנו היום במקלחת והחלפנו בגדים. בשעת יריות תותחי האויב נמצא חלק אחד מכתתנו בבונקרים והחלק השני בעמדות.
כל היתר בעל פה. מה נשמע ביגור?
יתכן ואחזור לעכו, אך כחייל אין יודעים אף פעם בבטחון.
אני עובד ב"ספנדאו". היום התאמנו כשעה אחת.
מה נשמע במשק ובגן?

מתוך חוברת שהוצאה לזכרו

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה