תפריט נגישות

סמל יוסף יוסי קבסה ז"ל

יוסף קבסה
בן 22 בנפלו
בן וורדה ויצחק
נולד במרוקו
בתשט"ז, 1956
התגורר ברמת יוחנן
התגייס ב-נובמבר 1975
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 202
נפל בפעילות מבצעית
בי"א באדר תשל"ח, 19/3/1978
מקום נפילה: כפר קנא
באזור לבנון
מקום קבורה: רמת יוחנן
הותיר: אם, ארבעה אחים וחמש אחיות

קורות חיים

בן יצחק וורדה. נולד במרוקו בשנת תשט"ז (1956). בשנת תשכ"ב (1962) עלה עם משפחתו לארץ. המשפחה השתקעה באשקלון. כאן למד בבית ספר יסודי. לאחר כמה שנים הצטרף לאחותו, שהיתה חברת הקיבוץ רמת יוחנן, ושם סיים את לימודיו היסודיים. המשיך ללמוד בבית הספר התיכון-מקצועי שבכפר אתא וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון שבקיבוץ יגור.

ימי ילדותו ונערותו של יוסי היו רצופי נדודים, ולאחר פטירת האב גם פקדו את המשפחה תלאות לא מעטות. אך יוסי נשאר נער עליז ואופטימי, השתלב יפה בכל מקום והצליח ליצור קשרי חברות חמים עם כולם.

בראשית נובמבר 1975 גוייס לצה"ל והוצב בחיל הרגלים. במסגרת שירותו עבר קורס מ"כים, קורס צניחה, קורס מ"כ רובאי וקורס נהגי נגמ"ש, וקיבל דרגת סמל.

להערכת מפקדיו היה יוסי "לוחם מצטיין, בלט בכושרו הגופני ורכש לו ניסיון מקצועי רב במשך שירותו. היה ישר והוגן ביחסיו עם חבריו, חייך תמיד, גם בשעות האימונים הקשות ביותר."

ביום י"א באדר ב' תשל"ח (19.3.1978), בפעולות במבצע ליטני, יצא כוח מהגדוד לטהר את קני המחבלים בכפר-קנא. במהלך הפעולה נפגע יוסי מידי מחבלים ונפל. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבקיבוץ רמת יוחנן.

השאיר אחריו אם, ארבעה אחים וחמש אחיות.

מכתב תנחומים למשפחה כתב שר הביטחון דאז, עזר וייצמן: "בשם ראש הממשלה, ממשלת ישראל ובשמי הרשו נא לי להשתתף בכל לב באבלכם בהילקח מכם יוסף ז"ל. סמל יוסף קבסה נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל בקרב על כפר-קנא שבדרום לבנון. סמל יוסף קבסה שירת בגדוד 202 של חיל הרגלים. הוא היה חייל מצוין, חבר למופת ואהוב על כל מי שהכירו."

מפקדו כתב: "סמל יוסף קבסה היה אחר מהחיילים המרכזיים בפלוגתו. במשך שירותו ביחידה, התבלט כלוחם מצטיין וכאדם ישר והגון, שזכה להערכת כל חבריו. מפקדי היחידה ואיתם כל לוחמי הגדוד אבלים וכואבים על נפילתו".

לזכרו רכשה המשפחה כיסא אליהו הנביא המיועד לטקסי ברית מילה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה